torsdag den 27. august 2015

Chokoladeis med Ishavstangsalt - Salad & Condiment ♥


Måske er det her eksperiment
lidt vildt. Inpireret af en god
ven der var betænkelig
ved at putte Buletangsalt
i frugtsalaten, tænkte jeg:
"Hvordan mon det smager
at spise chokoladeis drysset
med Ishavstangsalt"?
Det kan man jo ikke vide
uden at have prøvet det ...
Det er Seagreens
jeg har gjort til mindre
stykker i en blender og
tilsat uraffineret havsalt
i blandingsforholdet 1:1.
Det smagte ganske udmærket.
Men jeg tænkte, det nok er
bedre at lave isen selv fra
bunden af og have
tangen med fra
starten af
processen.
Det har jeg
ikke prøvet endnu,
men jeg ved at både
NOMA og Skarø Is
har gode erfaringer
med at lave is med
tang i.
Det skulle bl.a.
gøre det muligt
at få den samme
sødme ved hjælp
af væsenligt mindre
sukker p.g.a
UMAMI
effekten
fra tangen.
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar