mandag den 24. august 2015

Kan man blive glad i låget af at bruge spiselig tang i den daglige kost?


Jeg undrede mig over,
at grundtonen af ængstelighed
forsvandt, efter jeg for 10 år
siden var gået igang med
spiselig tang i min mad.
Det gav mig i det hele
taget meget at undre
mig over. Hvorfor
havde jeg f.eks.
brug for 3 timers
søvn mindre hver
nat og sov bedre?
Jeg brugte de 3
timer dagligt
til at forsøge
at blive klog
på min undren.
Det med gult
overstreget på
billedet er fra
Susanna Ehdins værk
"Det Selvhelbredende Menneske".
Det lyder som følger:
"Hele B-vitamingruppen har
en stærk indflydelse på vores
personlighed. Ved B-vitamin
mangel kan man blive
deprimeret og opleve
fordrejede virkeligheds
opfattelser. Man kan også
blive agressiv eller endnu værre
skizoid, det vil sige følelseskold.
En grund til at mange lider af
B-vitamin mangel er, at det
efterhånden er blevet almindeligt
med forskellige slags infektioner
i tarmene - uden man selv er
klar over det. Den sunde
tarmflora spiller
en meget vigtig rolle for
dannelsen af B-vitaminer.
En usund tarmflora fører
ikke bare til gasdannelse
og dårlig nedbrydning
af føden, men også til
psykologiske problemer
som depression, agression
og en almen fordrejet
bevidstheds tilstand".
Hæ Hæ ... daglig indtagelse
af faktisk meget lidt
spiselig tang ...
nogle få gram ...
sætter automatisk,
systematisk gang
i en opheling af
hele tarmsystemet.
De skadevoldende
bakterier der forårsager
mavesår og tyktarms
betændelse bliver
neutraliseret.
Candida bliver
tvunget tilbage
til sin sporetilstand
og isoleret.
De gavnlige
bakterier derimod
bliver styrket og
understøttet i
deres vækst.
Desuden indeholder
f.eks. Buletang
hele spektret af
B-vitaminerne
sammen med de
mineraler, der skal
være tilstede i kosten
for at have den
fulde virkning
af vitaminerne.
Det er også af
betydning
endelig at få
jod nok.
Den gamle engelske
læge Eric F.W. Powell
skriver på side 12
jod stimulerer hjernen
og giver et lyst sind.
Hvad så, hvis man
ikke har tid eller
mulighed for
at lave sin egen mad?
Hvordan skal man
så få sig noget tang?
Det kan indtages i
kapselform.
Nogle ganske
udmærkede
af slagsen
kan købes
hjem lige hér.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar