lørdag den 22. august 2015

Kan spiselig tang bruges til at kurere kronisk forstoppelse???


De danske læger har givet op
overfor kronisk forstoppelse.
Det eneste tilbud de har er,
at fjerne tyktarmen
og så kan man få
afføringen ud
igennem et rør
til en pose, der
skal skiftes
når den er
fuld.
Stomi.
Der er flere
tilbud til én,
når man har
kronisk forstoppelse.
Der er bare ingen af
dem der gør tyktarmen
sund og velfungerende igen.
Selv loppefrøskaller i form
af produktet HUSK
holder op med at
virke godt efter
et års tid eller to.
Jeg har selv haft det
inde på livet.
For snart 10 år siden
var kronisk forstoppelse
min vigtigste grund
til at forsøge mig
med at gå igang
med spiselig tang.
Jeg havde læst,
at det skulle
kunne være
en mulighed.
Det var det så
sandelig.
I dag fungerer
det fortsat
upåklageligt
dagligt.
Til min store
fornøjelse.
Engang sagde
en naturvidenskabeligt
uddannet person til mig:
"Det kan du da ikke
udlede noget af ...
det kunne jo være
det skete tilfældigt" ...
Den engelske læge og forsker
Eric F.W. Powell
skriver ganske
bemærkelsesværdigt
i kapitlet Tang til
en svækket tyktarm
i hans lille bog
at han gennem hans
25 års praksis
aldrig stødte på
et eneste eksempel på
kronisk forstoppelse,
det var umuligt at
kurere med daglig
indtagelse af ganske
lidt granuleret Blæretang.
Jeg har ingen grund til at
mistro ham, siden jeg
selv har oplevet hvad
godt det gør.
Powell var videnskabsmand
på basis af erfaring og
teori om.
I følge ham er
det en naturlov,
at Blæretang
kan gøre en
uduelig tyktarm
sund og rask igen.
Er dét en tilfældighed?
Nyere tids forskning
udført på engelske
universiteter og
samlet op af
Simon Ranger,
forfatteren til artiklen
på billedet, dokumenterer
sådan set på mange leder
og kanter, hvorfor det
er at Fucus tangtyperne
ikke alene genopbygger
tyktarmens normale
funktion, men også
gør at næringsoptagelsen
bliver optimaliseret
og at mavesår og
tyktarmsbetændelse
bliver helet i kraft
af at nedkæmpe
de bakterier,
der gør skaden.
Kan du gøre billedet
stort nok ved at
klikke på det
og kan du læse
engelsk, kan
du selv læse
hvad Simon
skriver ;-)
Jeg kan bare
sige: Er du
selv i samme
situation som
jeg var for ti
år siden ...
Så er det jo
ingen skade til
at prøve med tang.
Der er kún positive
bivirkninger ved det.
En af mulighederne
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar