søndag den 30. august 2015

Koge fond på rejeskaller sammen med Buletangsalt og peber ♥


Jeg har lært af min grøndlandske veninde,
Madambassadør og Kogekone
Anne Sofie Hardenberg,
det er synd og skam
bare at smide afffaldet ud
når man har siddet og nydt
at pille dybhavsrejer fra
Ishavet.
"Prøv at koge en fond på det"
siger hun og jeg må sige,
den er lækker den fond.
Lige til at bruge som basis
for en god lille suppe.
Vi pillede rejer til aftensmad
i dag og jeg brugte Anne Sofies råd.
Så tænkte jeg, da jeg skulle koge
fonden: Man må da kunne
tilsætte noget Buletangsalt
og måske få endnu bedre
smagsresultat.
Som sagt så gjort.


Morgenmaden var forøvrigt æg
med samme Buletangsalt ...
Seagreens The Mineral Salt.
Yderst delikat og némt.
Der er mange muligheder
for at købe det hjem.
En af dem er hér.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥
♥ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar