tirsdag den 29. september 2015

Når HUSK holder op med at virke ... hvad så?


Naturlægemidlet HUSK
er stort set det eneste
vi har at ty til, når
vi oplever forstoppelse
og træg mave. Det er
imidlertid kendt af læger
og andet sundheds personel,
at virkningen er begrænset.
Før eller siden kommer
den dag, hvor psyllium
frøskallerne ikke
længere gør
gavn.
Hvad kan man
så gøre???
Jeg har stået i situationen
selv. Jeg fik at vide af
min læge, jeg så nok
måtte til at overveje
muligheden for at
få lavet en stomi,
lige som så mange
andre har fået
foretaget.
Den gang var
jeg bange
alene ved
tanken om
spiselig tang.
Men jeg kunne
huske jeg havde læst i
"TANG en gave fra havet"
af Hanne Kirstein,
at en mulighed for
at overvinde
forstoppelse er,
dagligt at indtage
lidt tang sammen
med den øvrige mad.
Siden jeg frygtede en
stomi endnu mere
end tanken om tang,
gik jeg i gang med
tang ... og jeg skal
lige love for det
virkede godt!
Jo Jo sagde
skeptikeren.
Det kunne jo
være en ren og
skær tilfældighed.
HO HO svarede
Julemanden.
Når man læser
den engelske læge
Eric F.W. Powell
er det snarere
en naturlov
end en tilfældighed.
I kapitlet "Tang til
en svækket tyktarm"
på side 12 i bogen
skriver han bl.a.:
"Det er kun få, der kan sige sig fri
for jævnligt at være forstoppet.
Da sundhed i første række er
afhængig af en ren, smidig
tyktarm med en optimal
peristaltik er det indlysende
at alle kan have gavn af
en fødevare, der opfører
sig som Tang.
Jeg har vanskeligheder
ved at skulle citere
specielle tilfælde,
hvor indtagelse af
Tang har betydet
en velfungerende
tyktarm. Det har
simpelthen givet
et så overvældende
antal positive resultater,
at der kunne skrives en
bog alene om dette".
Det kan jeg personligt
skrive under på.
I snart 10 år
har jeg haft
den mest
vidunderlige
peristaltik,
der dagligt
tømmer min
tyktarm,
ganske
af sig
selv
♥ ♥ ♥
Det
fedeste er ...
det meget lidt Tang
der skal til. Så lidt som
ét gram om dagen af
det her pulver, drysset på
morgenmaden



Det er rimeligt kostbart
at købe, men tag i
betragtning der er
til tre måneders
dagligt forbrug.
En anden mulighed
er at få det i kapselform
til indtagelse sammen
med morgenmaden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar