torsdag den 24. september 2015

Spejlæg med Buletangs Tapenade, Shiitake og Buletangsalt ♥


Til min brunch i dag brugte jeg
Buletangs Tapenaden, jeg
lavede i går og andre
gode ingredienser.
Billedet her er
bare et lille
udklip af
det hele
billede
♥ ♥ ♥


Idéen om at bygge spejlæg
ind i en ring af rød peber
har jeg fået foræret af
min gode tangven
Else Mølgaard
fra Ebeltoft.
Oven på hviden
har jeg anrettet
Buletangs Tapenaden +
æggeblommerne
er saltet med
Seagreens
Ja. Det er så hvad
Buletangssalt
hedder på engelsk ♥
Jeg ville have pyntet af
med spiselige blomster
fra haven ... men ak ...
der var ingen ...
sikkert på grund af
årstiden.
Jeg brugte
knastørre,
meget sprøde
Shiitakesvampe
i stedet.
Det smagte ærlig talt
guddommeligt godt.
Det mætter mig
hele dagen fuldkommen
perfekt og bedst af alt,
5 minutter efter at
have spist det
steg den indre sol op.
Det kan nok kun omtales
poetisk: En varm
mavefornemmelse
som at være forelsket,
der spreder sig fra
maveregionen
til hele kroppen,
helt op i hovedet
og ud til den fjerneste tå.
Lækkert velvære ud
over alle grænser.
Uden tvivl efterhånden
den saligste bivirkning
af at bruge spiselig tang
i den daglige kost ;-)
Det er intet mindre
end fantastisk
at blive så
høj
bare ved
noget så
simpelt
som at spise lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar