søndag den 4. oktober 2015

Buletang på smilende æg med benfri sild ♥


Jeg er på besøg hos Birthe Marie.
Hun har indvilliget i et lille
eksperiment: Kan vi blive
mætte af 4 halve
smilende æg til os hver,
jeg anretter med små
benfri sild og opblødt
Det er to små teskefulde
Buletang blødt op med
ganske lidt koldt vand
i løbet af få minutter.
Birthe Marie er
en smule skeptisk.
Det er jo ikke ret meget
mad til en brunch,
der skal forestille
at mætte det meste
af dagen ...
Da vi havde spist
det var hun ikke mæt.
"Giv det lige en chance".
"Spis endelig noget mere,
hvis du endnu ikke
mærker mætheden
efter 20 minutter".
Hun tog tid på uret.
Efter 20 minutter
sagde hun:
"Jo. Jeg er meget
veltilpas mæt.
Det er da
fantastisk.
Og det smagte
godt.
♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Ja, det smagte rigtig godt, og jeg blev mæt til langt ud på eftermiddagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er det ikke bare mærkeligt Birthe Marie? Hvad andet mætter lige så godt? Personligt er jeg ikke færdig med at undre mig over det endnu :-)

      Slet