søndag den 11. oktober 2015

Nordic Sushi ♥


Jeg kan ikke engang huske
hvornår jeg sidst har
spist ris. Det tiltaler
mig ikke at spise
det. Hvad skal
vi med ris,
når vi kører
på en fuldkorns
rugbrødsmotor?
Til gengæld er
jeg temmeligt
vild med syltet
ingefær, der
ofte indgår
i Sushi ♥
Og jeg er
vild med
nordiske
tangtyper
så som
granuleret
Så kunne jeg
vel kombinere
de ting i en
kreation
kaldet
Nordisk
Sushi?
Rugbrødet
er ristet
knasende
sprødt på
en flad
brødrister.
Det er smurt
tykt tandsmør
med Buletangssmøret
jeg viste fremstillingen
af i går.
Derefter er der
drysset et
pragtfuldt
velsmagende
hjemmelavet
tangkrydderi
ud over,
jeg tidligere
har vist
Til sidst er der
pyntet med
små stykker
hjemmedyrket
hvidløg fra
muld med
komposteret tang
fra stranden.
En smagsbombe
af UMAMI i
munden
og har
mættet
fuldgyldigt
hele dagen
frem til
aftensmaden.
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥


2 kommentarer:

  1. Uhm, ser lækkert ud. - Det må jeg prøve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig rigtig meget til at læse dine beretninger om hvad du hár prøvet Birthe Marie, i stedet for at læse dine af hjertet velmente intentioner om hvad du vil forsøge dig med ♥

      Slet