mandag den 5. oktober 2015

Seagreens certifikater.


Jeg undrede mig da jeg
for flere år siden for
første gang lagde
mærke til, hvor
meget Seagreens
ved Simon Bernard Ranger
har gjort ud af at certificere
grossistfirmaets
spiselige tangprodukter.
Jeg tænkte: "Hvorfor
dog gøre så meget ud
af at certificere
kvaliteten af
produkterne?
Tangens egen
kvalitet taler
da for sig selv,
efterhånden
som man erfarer,
hvad der sker med én,
ved dagligt at indtage
lidt af det" ...
Det var måske
lidt indforstået ...
Nu tænker jeg,
det er egentligt
temmeligt klogt.
Folk der ikke kender
virkningerne på
deres egen krop,
kan naturligvis godt
have behov for at
vide, der er autoriseret
belæg for, at produkterne
er aldeles udmærket.
Veganere og vegetarer
kan informere sig om,
de er certificerede organisk.
Det kan sikkert gøre dem
mere trygge ved at
forsøge sig med.
Jøder kan orientere
sig om de er
kosher certificeret
og kan derved føle
sig trygge ved renheden
af dem.
De har også certifikat
på at være fri for
allergener.
Så kan alle de
allergiske også
være med.
Så er der for øvrigt
ingen tilsætningsstoffer
anvendt. Så er det vel
også interessant for
alle, der ikke bryder
sig om E-numre.
Oven i købet
bliver der løbende
analyseret på om
der er indhold
af giftige tungmetaller
og skadelige bakterier.
Hidtil ... hvilket er
gennem snart 20 år,
har disse analyser
vist, produkterne
er rene.
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar