tirsdag den 3. november 2015

Buletang i indkogt tomat serveret på rugbrød smurt med Buletangssmør ♥




Jeg kan godt se det ligner
en tartarmad mere.
Det er det nu ikke.


Det er en dåse hakkede tomater
jeg kom op i en gryde
og krydrede med en
teskefuld granuleret
Buletang, en ½ teskefuld
uraffineret havsalt og
nogle få vrid blandingspeber.
Få vrid fordi umamivirkningen
fra tangen får smagene til
at smage af mere end
de gør i sig selv.
Jeg lod det stå på ½ blus
en times tid og koge
ind. Rørte nok i det
en 5-6 gange undervejs
så det ikke brændte
fast i bunden
af gryden.


Da det var færdigt
og anrettet rev
jeg lidt god
riveost
ud over.
Det smagte
ganske henrivende
og mættede på
grund af tangen
så meget, jeg
kun brugte
lidt mere end
½ af tomatpastaen.
Jeg tænker det
som en slags
Nordisk Pizza.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥


Ingen kommentarer:

Send en kommentar