tirsdag den 17. november 2015

Hvad så den dag hvor der ikke er tid til at spise brunch? ♥



En dag jeg var i nærmeste
supermarked for at handle
overhørte jeg en samtale
mellem en ældre mand
og en yngre butiksansat
af nydansk herkomst.
Samtalen gik ud på
ikke at have tid
til at spise.
De var enige om,
sådan kan man
godt have det.
Det er jeg sådan set
også enig i.
Der findes jo dage,
hvor morgenmad og frokost
er en saga blot.
Jeg synes bare ikke,
jeg kan undvære
mit tilskud af
spiselig tang.


Jeg kan heller ikke undvære
D-vitamin ...
de dybtorange kapsler
med det gyldne lys.
Når jeg vågner om
natten med krampe
i læggen er det altid
tegn på, jeg skal
have mere D-vitamin.
Det er det eneste
der er for lidt af i tang.
De lyse kapsler
er Seagreens
Kongeprodukt.
En blanding af
de tre tangtyper
de forhandler:
Buletang,
Lav klørtang
og Ishavstang
malet ned til
et groft "mel",
der kan pakkes
i en kapsel,
der er lige til
at sluge.
D-vitaminet
tager jeg kún
når kroppen
fortæller den
behøver mere.
Tangkapslerne
er min nødløsning
hver eneste gang,
jeg er nød til
at springe
dagens
første måltider
over
♥ ♥ ♥
De kan købes af enhver der
har mod på at handle
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar