lørdag den 20. februar 2016

Pesto med havtorn og buletang ♥



Billedet viser de brugte
ingredienser.
Det grønne er
3 teskefulde
granuleret buletang
jeg har blødt op
med 3 gange så meget vand.
Et stort fed hvidløg
og et lille rødløg.
Rødløget giver
et friskt pift
til smagen.
Det sidste på
tallerkenen
er en hård,
moden riveost.
Det er gedeost
med brændenælder.
Al mulig anden
hård ost kan bruges
efter smag og behag.
Bag ved er det
citronsaft,
kastanjeolie,
rapsolie
og mandler.
Ingen af
ingredienserne
er et must.
De kan alle sammen
skiftes ud med noget andet.
Men tangen ville jeg
personligt nødig
undvære.
For sjov skyld
har jeg havtorn
i min pesto.
Det er nok derfor
den er så gul.
Oven på glasset
er det buletangssalt.
Op i blenderen.

Klar til tryk på knappen.
Jeg kan godt lide,
når en pesto
ikke svømmer i olie.
Men der skal
jo heller ikke
være for lidt.
2½ glas fik jeg ud af det.
Jeg kunne have brugt blæretang
eller anden tang, det er til at få fat i.
Jeg brugte buletang,
det skotske firma
Seagreens
høster ved Hebriderne
nordvest for Skotland.
Det er skaffet hjem
fra den her udmærkede
webshop:
Linket til buletangssaltet er her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar