søndag den 7. august 2016

Personligt indkøb af pulveriseret buletang på kapsler ♥


Margot og jeg var løbet tør
for buletangs-kapslerne.
Jeg tænkte: "Jeg kan
lige så godt købe et
større parti hjem,
så vi har til lang tid".
Vi kickstarter dagen
med disse kapsler.
Det har vi gjort
i mange år og
har slet ingen trang
til at undvære det.
Vi køber kapslerne
i denne Webshop:
I fanebladet produkter
hedder kapslerne
Iodine+ Capsules.
+'et står for,
at kapslerne,
blandt så meget
andet godt, giver
kroppen det jod,
den har brug for.
De kommer med luftpost,
der lander på adressen
under en uges tid.


Der er 720 kapsler i kassen
fordelt i 12 dåser.
Det har vi betalt
1.470 kroner for
inclusiv transport.
Vi har fået 10% rabat
som de loyale kunder vi er.
Umiddelbart lyder det kostbart.
Det er det også, men vi sætter
løbende penge til side til det.
Så er det ikke så dyrt.
I princippet rækker
720 kapsler til
720 dage.
Det er
rundt regnet
2 år.
Jeg tager dog
tre kapsler
hver morgen.
Vi er således
velforsynet
det næste ½ år.
Jeg synes, det er sødt,
der er lagt et postkort
øverst i kassen med
en sød personlig hilsen ♥
Regnbuen kom ind
igennem vinduet,
mens jeg tog billedet.
Jeg tænker, det må være
Hejmdal der sympatiserer
med tangkapslerne,
siden den ernæringsmæssige
værdi af dem har gudernes
bevågenhed. De er lige
så gode som Yduns æbler
til at holde sig frisk og ung.
Jeg tænker, det er den bedste
investering i et livslangt otium
med helsen og vitaliteten
i fuld vigør.
Den sande
livsforsikring.
Jeg er flere gange blevet spurgt:
"Hvad skal du med kapsler,
når du har alt det tang?"
Hvad skal jeg sige andet
end at det er praktisk
at starte dagen på denne måde?
Nemt og bekvemt ...

I toppen af dåserne sidder der
en fortegnelse over næringsindholdet
i kapslerne. Den kan godt læses,
hvis brillerne er optimale.
Ellers kan en lup hjælpe.
Skotske Seagreens er den eneste
nordeuropæiske
tangproducent, der
jævnligt bruger
hundrede tusindvis
af kroner på at få
lavet uafhængige
analyser af indholdet
af det tang, de sælger.
Kort fortalt viser
deklarationen,
at kapslerne
giver tilnærmelsesvis alt,
hvad et menneske dagligt
har brug for.
Indholds analysen
er vist neden under.
En ordbog kan være
en god hjælp til
et dyberegående
selvstudium
af den
♥ ♥ ♥



Ingen kommentarer:

Send en kommentar